Pälles låttips

Atention!

Den första personen som får sin låt omskriven från ThisIsNoise-låtlista är min gode vän Pälle.
Jag har hört gruppen vid olika tillfällen, men inte riktigt fastnat för dom. Men nu när Pälle la till Royal Republic på låtlistan så fastnade jag för dom fullständigt!

Dom påminner om tidiga The Hives och Franz Ferdinand. Väldigt skön rock med ett högt tempo och bra texter.

Royal Republic är ett svenskt rockband som bildades i Malmö i slutet av 2007. Bandet består av Adam Grahn (sång/gitarr), Hannes Irengård (gitarr), Jonas Almén (bas) och Per Andreasson (trummor).

 

2008 började bandet spela in sitt första album i Beach House Studios med producenten Anders Hallbäck. Albumet blev klart hösten 2009.

 

Albumet släpptes i Norden 2010 och togs emot väl av press, fans och radio. Alla tre första singlarna; All Because Of You, Tommy-Gun och Full Steam Spacemachine tog sig upp på #1 på Bandit Rock's "Most Wanted", och Tommy-Gun nådde #1 på MTV Rockchart där den stannade i flera veckor.

 

Royal Republic - Full Steam Spacemachine


Kommentarer
Postat av: Tim Juhlin

Royal Republic - Tommy Gun är ju jävligt bra! :)

2010-12-21 @ 18:16:08
Postat av: J U L I A O F S W E D E N ♥

Hej, fin blogg !

Jag har just nu, en tävling på min blogg där man kan vinna en super bra pris ! ;)

Det enda du behöver göra är att kommentera att du är med. Kika gärna in och va gärna med !

Kram !

2011-01-05 @ 14:49:22
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0