Avkomma

Jag minns när jag gick på den berömda Bolbyskolan så var vi uppdelade i två läger. Eller ja, dom flesta var uppdelad i två läger. Det fanns dom som gillade Metallica. Sen fanns det dom som gillade Iron Maiden. Både banden är ju viktig för musikhistoria. Men när man stod där, vrång yngling som man var. Bestämde jag mig för att inte gilla något av dom. Jag har varit lite sådär hela mitt liv. Vissa polare lirade fotboll, andra polare lirade hockey och själv testade jag bågskytte. Sen när det kom till musiken så hittade jag mitt eget att lyssna på. Några lyssnade på Metallica, några lyssnade på Iron Maiden och själv valde jag att börja gilla The Offspring! Till min fars stora beklagan.

Men åren gick och deras album vart mer och mer ointressanta. Jag tyckte inte att dom var dåliga. Men andra band utvecklades och vart mer intressanta. Listan över album är rätt lång. Inte Bad Religion-lång men ändå lång.
  • The Offspring (1989)
  • Ignition (1992)
  • Smash (1994)
  • Ixnay on the Hombre (1997)
  • Americana (1998)
  • Conspiracy of One (2000)
  • Splinter (2003)
  • Rise and Fall, Rage and Grace (2008)
Gruppen slog igenom med sin tredje skiva Smash och deras femte, Americana vart en succé. Sen vart publiken och fansen allt färre med deras skiva Conspiracy of One och efter det albumet lämnade trummisen bandet. Splinter gick obemärkt förbi. Men 2008 gjorde gruppen en grym comeback med ett album späckat med hits.
Den här låten kommer från just det albumet.


The Offspring - You're Gonna Go Far Kid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0