Bäst Svart på Vitt

Nu har det kommit till det band som har betydigt mest för mig inom musik. Sen är dom ett av Sveriges mest framgångsrika band. Dom har turnerat världen över. Dom har brutit Jantelagen tusen gånger om med sin sköna kaxighet. Jag pratar naturligtvis om Fagersta-bandet The Hives!

2008 så fick jag faktiskt träffa min hjälte i det verkliga livet. Mr Howlin Pelle! Det var när jag och min goda vän Jens var i huvudstaden på en endagarsfestival. Where the Action Is hade en grym line up med band som Hellacopters, Sahara Hotnights, The Hives, Queens Of The Stone Age, Mando Diao och Foo Fighters.



Jag började lyssna på The Hives i samma som dom släppte sin grymmaste skiva hittills Veni Vidi Vicious. Jag fastnade för deras musik på en gång. Dom har en glöd som inte ses hos många andra band. Dom ger verkligen 110% på scenen. The Hives bildades enligt sin egen mytologi 1993 av PR-geniet Randy Fitzsimmons, en förmodligen uppdiktad person. Randy Fitzsimmons satte inte endast samman bandet, han lärde även medlemmarna spela. Omslaget till fullängdsskivan Tyrannosaurus Hives lär vittna om Fitzsimmons existens. Där syns fem personer på framsidan, men på baksidan syns sex par ben.

Alla i bandet har artistnamn som dom alltid använder sig av. Samt att alla i bandet framträder i enhetliga svartvita kläder. Så The Hives består utav.


Howlin Pelle

Sångare


Nicholaus Arson

Gitarrist

Vigilante Carlstroem

Gitarrist

Dr. Matt Destruction

Basist

Chris Dangerous

Trummis




Låten som jag har tänkt tipsa er om finns med på bandets bästa skiva. När grabbarna släppte den så hade dom fyllt enbart 21 år. Man hör tydligt den kaxiga attityden i texten. Självklart tog jag ett live-klipp så ni får ta del av deras energi.

The Hives - A Get Together To Tear It Apart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0