Gammalt punkband som håller

Min käre vän, som håller på att plugga vidare inom högskola i Sveriges bästa stad, Umeå. Har länge, länge lyssnat på detta gamla punkband. När vi lärde känna varandra så hade han lyssnat på dom länge och jag fastnade själv väldigt fort för dom.
Han ringde mig för ett tag sen och berättade att Bad Religion skulle släppa ett nytt album.

Dom använder sig av enkla medel och har knappt utvecklat sig musikaliskt sen jag började lyssna på dom. Men dom känns alltid lika inspirerande och nyskapande. Dom kör på med sitt gamla sound som än idag håller.

Bad Religions diskografi är lång. Med tanke på att bandet bildades 1979, så det kanske inte är så konstigt att låtlistan kan göras lång. Att man ett tag hade enbart Bad Religion-låtar på sin mp3 är inte längre så konstigt.
Men jag ska förska att beta av hela deras alster. Nu skippar jag EP:s och samlingsalbum.

  1. How Could Hell Be Any Worse? (1982)
  2. Into the Unknown (1983)
  3. Suffer (1988)
  4. No Control (1989)
  5. Against the Grain (1990)
  6. Generator (1992)
  7. Recipe for Hate (1993)
  8. Stranger Than Fiction (1994)
  9. The Gray Race (1996)
  10. No Substance (1998)
  11. The New America (2000)
  12. The Process of Belief (2002)
  13. The Empire Strikes First (2004)
  14. New Maps of Hell (2007)
  15. The Dissent of Man (2010)
Många bra album med många bra låtar. Känns riktigt svårt att välja bara en låt av alla dessa. Men när jag hörde den här låten första gången så vart jag så jäkla glad. Riktigt grym punklåt!
Låten är från deras bejublade album Recipe for Hate som kom 1993.

American Jesus



En låt som fortfarande håller, visst Jens?

Kommentarer
Postat av: Jäänz

Hehe, visst är den kalas ;) men jag har en som är strået vassare från deras absolut bästa verk hittills...http://open.spotify.com/track/3iDFjYNj0JptX8jXzhWKZP...Awsome!

2010-10-17 @ 11:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0