Kommande spelning

Imorgon händer det! jag och min sambo är sjukt taggade inför imorgon. Min kusin från Östersund, lillasyster med pojkvän och våra två kompisar från Ånge kommer och ska göra oss sällskap till en troligtvis grym konsert!
Det här bandet har som System of a Down ett väldigt eget och speciellt sound. T o m dom danska bandmedlemmarna själva vart väldigt överraskad när dom fick sån respons. Själv är jag inte ett dugg förvånad, dom har blandat genrer som dom bemästrar och fått fram ett grymt resultat.

Jag pratar om det band som vårt lilla, lilla grannland kan vara riktigt stolta över, nämligen Volbeat.

Dom jämnförs gladeligen med en massa olika band. Bandets sångare Michael Poulsen, har låtit inspirerat sig utav kanske dom två största stjärnorna i musikhistorien, Johnny Cash och Elvis Presley. Michael har låtit sig tatuerat en porträttbild av Elvis på sin arm. Bandet bildades 2001 och har sen dess gjort fyra imponerande album, The Strenght/The Sound/The Songs, Rock the Rebel/Metal the Devil, Guitar Gangsters & Cadillac Blood och årets skivsläpp, Beyond Hell/Above Heaven.

Den här låten hoppas jag att dom öppnar med när vi står där och ska få höra detta underbara band.
Man vill bara dansa när man hör den.

Låten heter The Human Instrumental.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0