Lokala förmågor

När jag skrev rubriken hade jag inte jag gjort klart för mig vilken lokal förmåga jag skulle välja. Det har jag inte riktigt gjort än heller. Min hemort är lite som Sveriges Seattle. Den musikaliska ådran strömmar lika starkt och tydligt som Ljungan gör. SÅå det finns gott om band att välja mellan. Men nu tror jag faktiskt att jag valt ett band.

Själva bandet kommer inte ifrån min hemort. Endast en bandmedlem är det. Han började som en trummis i några andra band. Men i detta band har han dragit på sig gitarren och sången. Vilket han fixar väldigt bra. Sångaren och gitarristen går under namnet Thomas Björling. Resten utav bandet består av Simon Olausson på gitarr, Erik Snickars på bas och Fredrik Lindholm på trummor.

Den här låten satt som en smäck redan efter att jag hört den första gången. Gla´punken började att sakta försvinna under 90-talet och en massa andra genrer växte sig starka. Men Loyalguard har tagit till vara på det bästa från denna tiden och tagit den tillbaka. Ett band som är på uppgång kan jag lova.

Loyalguard - I Wish


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0