Motivation?

Var och tränade idag. Jag hade inte med mig min Ipod, så jag fick nöja mig med vad gymmet hade att erbjuda. Hur kommer det sig att 1 av 10 låtar på gymet ger en motivation? Själv vill jag ha något som får adrenaliet att pumpa på mig. Det får inte jag iallafall av 90-tals techno musik. Det som inte ens var bra då.

Men något som jag kan rekommendera att träna till är Alexisonfire. Dom har många bra låtar som man kan lyssna på när man gymmar. Alexisonfire är en hardcoregrupp från Ontario, Kanada bildad 2001. Namnet är menat att uttalas "Alexis on fire".

Bandet beskriver sin musik som "ljudet av ett knivslagsmål mellan två "Catholic high-school"-tjejer" (vilket är en referens till deras låt A Dagger Through the Heart of St. Angeles. Bandet kom ur undergroundscenen som "en bilolycka man inte kan sluta titta på" sent år 2001 med sitt självbetitlade debutalbum som imponerade på kritikerna och sålde guld.

Bandet har hunnit att släppa fyra album sen deras debut. 2002 släppte dom sitt sälvbetitlade album. 2004 släppte dom sitt andra album Watch Out. 2006 kom deras kritikerrosade album Crisis. 2009 kom deras senaste album Old Crows/Young Cardinals.

Denna låt som jag ska tipsa om är från deras tredje album. Det är fullt ös från början till slut. Lägg till den här i Ipoden och lyssna nästa gång som ni ska träna.

Alexisonfire - Boiled Frogs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0