Norrländsk ilska när den är som bäst!

Hejsan allihopa!

Det här bandet började jag lyssna på när jag låg inne i lumpen. Slumpen vet jag inte, men deras musik är en riktig motivationshöjare. Adrenalinet pumpar i hela kroppen. Man vill bara köra slut på sig själv. Testa att lyssna på dom här i din ipod när du tränar. Du kommer märka skillnad kan jag lova.

Bandet jag tänker rekommendera för er är Raised Fist. Det är ett hardcore-band från Luleå. Bandet bildades 1993, och namnet är inspirerat av Rage Against the Machine-låten Know Your Enemy där texten går "Born with an insight and a raised fist". Bandet har låtit sig inspirerats av old school hardcore-band såsom Gorilla Biscuits och Youth of Today liksom av den stora scenen i Norrland när de bildades, men har under tidens gång skapat sin egen stil med influenser från ett flertal andra hårda genrer.

Raised Fist består utav Alexander Hagman (sång), Marco Eronen (gitarr), Daniel Holmgren (gitarr), Matte Modin (trummor) och Andreas Johansson (bas). Bandet har hunnit med att släppa fem album sen sin start.

  • Fuel (1998)
  • Ignoring the Guidelines (2000)
  • Dedication (2002)
  • Sound of the Republic (2006)
  • Veil of Ignorance (2009)
Låten jag tänkte tipsa er om kommer från bandet senaste platta. Den är fullkomligt briljant i både text och musik. Även videon är av det bästa slaget. Så jag lade upp den åt er för att beskåda.

Hade bra tillsvidare

Raised Fist - Friends and Traitors


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0