skymningslåt

Det skulle vara intressant och höra vad just ni sitter och lyssnar på för låt här i höstmörkret. Vad tycker ni är bra? Vad får er att känna ro nu när hösten verkligen är här och vi bara sitter och väntar in vintern?
Min kusin som går under färgen Röd, tycker att hösten är vacker med alla sina färger. Själv känner jag bara att jag längtar mer till vintern så man kan slippa all snål kallblåst.

Denna grupp är från Sverige och vart Årets grupp 2009. Dom har ett härligt, men samtidigt dystert sound till sina texter. Deras bandnamn kommer faktiskt från duons två egna namn. John Engelbert på sång och gitarr och Oskar "Ossi" Bonde på trummor. Tillsammans bildar dom gruppen Johnossi. Killarna var endast 12 och 15 år gamla när dom började att spela med varandra. Åren gick och publiken växte sig stadigt inom Sveriges ramar.

I somras var första gången som jag fick se dom. Jag trodde inte att två personer kunde ha en sån energi på scenen som dessa två hade. Nu i höst gör dom en liten turneé igen. Se dom om ni vill se ett tvåmanna band med energi som ett lokomotiv.

Min höst-låt heter Man must dance.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0