Mina Topp 10 Trummisar

Hallå allihopa!

jag känner lite grann att jag har tagit mig vatten över huvudet, när jag skrev att jag skulle göra en lista över mina topp 10 trummisar. Det är svårt att inte favorisera dom man valt. Men jag tycker själv att jag klarat det rätt bra.

Här har ni min tio topp lista.

10.
Chad Smith/Red Hot Chili Peppers


Den här mannen kände jag att jag var tvungen att ha med på min lista. Han har en bländande teknik bakom trumsetet. Samtidigt som han är en del av dom mest framgångsrika banden just nu. Han är även en utav dom som ser ut att ha roligt när han spelar.




9.
Aaron Solowoniuk/Billy Talent


En man som lirar i ett av Kanadas framgångsrikaste rockband. En säker och teknisk trummis som utvecklas mer och mer för varje skiva. Trumbeatet i Red Flag kan man inte stå still till.




8.
Taylor Hawkins/Foo Fighters


Taylors trumkomp låter oftast väldigt basic. Men han är så otroligt mer komplicerad än vad man kan tro. Min kompis har sagt otaliga gånger att han försökt spela efter Foo Fighters-låtar. Det går, men svetten rinner på en säger han. En begåvad trummis som även back upar Dave Grohl med sång.




7.
Joey Jordison/Slipknot, Korn och Rob Zombie


Här hamnar Rhymes etta om ni har läst deras 10 Topp av Trummisar. Han är en väldigt slipad och erfaren trummis. Men om han är lika bra som han har varit låter jag vara osagt. Han gjorde ett inhopp med Metallica istället för Lars Ulrich som är något värt att minnas. Ruggigt bra!




6.
Chris Dangerous/The Hives

Trummisen med det coolaste artistnamnet. Sen att han spelar i det bästa bandet sen, ja när musiken tog sin start är ju inte svårt att förstå. Chris kör fullt ut på alla plan. Snyggt klädd, snabbare än ljudet och kan hålla ett beat i evigheters evighet. En man värd att beundra.





5.
Daniel Svensson/In Flames


Sveriges, om inte världens bästa Metal-trummis. Han spelar i ett av dom framgångsrikaste metalbanden. Jag har sett dom live och Daniel är om intet snabbare live. Blir helt häpen när man står och ser och hör hur det smäller bakom trumsetet. Mannen är helt enorm.




4.
Travis Barker/Blink 182 och Transplants


Travis har tillhört mina favoriter väldigt länge. Nog den mest kända trummisen i världen också. Inte bara det att han är trummis i både Blink 182 och Transplants. Han har även gjort många bejublade remixar av andra artister. Med andra ord så har han fått dom låtarna att bli mer än bara lyssningsbara.





3.
Dave Grohl/Nirvana, Queens of the Stone Age och Them Crooked Vultures


Den bäste trummisen i sin genre. Även fast han är gitarrist och sångare i Foo Fighters så har han inte tappat greppet av trummpinnarna än. Han var en del utav ett av historiens mest omtalade rockband, Nirvana. Mannen har ett enormt sinne för musik. En musikgud skulle jag vilja påstå.




2.
Scott Churilla/Reverend Horton Heat


Tror inte att han är en orginalmedlem i bandet. Men på bandets live DVD, live in colour gör han ett oförglömligt trumsolo. Om ni inte redan har sett det. Se det och tappa hakan!




1.
Dominic Howard/Muse


Är lite chockad själv att Dom hamnade på plats nummer ett. Men samtidigt, han förtjänar det. Mannen hamnar lite i skymundan bakom gitarr-guden Matthew Bellamy. Men han bemästrar sin roll något otroligt. Han har allt. Teknisk, musikalisk, och säker som få. Sen har karln humor som smittar av sig på scenen.





Här har ni min lista. Är rätt nöjd själv faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Gina

förtjänar inte Neil Peart en plats på den här listan? :)

2010-10-25 @ 07:31:24
URL: http://ginabaragina.blogg.se/
Postat av: Micke

Dave Lombardo är ju för fan solklar 1a!



Iofs är det omöjligt att ta listan seriöst när du har Travis Barker (!!!!) på fjärde plats.... Överhuvudtaget att han är med..

2010-11-14 @ 21:08:59
URL: http://tensai.blogg.se/
Postat av: EmilPrahl

Hallo .May Brondreasen .May me Is Dio

2012-04-15 @ 10:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0