Var jag på Wembley igår?

igår kväll stod jag där med min flickvän i publikhavet och väntade på att bandet skulle dra igång. Förband som aldrig klev av scenen fick en att gå ut och ta en paus. Men när vi väl stå där framme och tittar på den stora svarta duken, med en stor bevingad döskalle. Så står publiken och klappar och skriker "Volbeat Volbeat Volbeat"! Ni kan se introt här nedanför.




När introt drar igång så blir det som en krock i mitt huvud. Alla dessa frågor kommer upp i mitt huvud. Vart är jag? Är jag på Wembley? Är det verkligen Volbeat som jag ska se? Kan det inte vara Muse då? Sen får jag ett sms i denna stund av min kompis. "Jag tänker på Muse". Men då är det inte bara jag alltså. Till slut förstod jag att allt var bara en Deja vu-upplevelse.

Här förstår ni varför





Men annars så var spelningen jäkligt bra. Danskarna kunde verkligen röja och hade en bra set-list den kvällen. Inte många låtar som man saknade iallafall. Enda jag kunde komma på var från den nya skivan A New Day.
Min personliga favorit fick utebliva. Men en massa välkända godingar fick man höra.

En kanonkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0