Skrivkramp försvunnen delvis/Lokala förmågor #3

Nu har jag haft väldigt svårt att komma på vad jag ska skriva om. Det var när jag skulle skriva vad jag tyckte om Blink 182s nya skiva. Det var lättare sagt än gjort. Men nu så är det klart. Efter det så vart det svårt att komma på något annat att skriva om. Men nu efter mycket funderingar så kom jag på att jag har haft en liten följetång där jag hissar (med all rätt!) våra lokala förmågor som gjort musik i världsklass!




Lokala Förmågor #3

Något som jag är tacksam och stolt över är att man bor i Sveriges Seattle. En ort som är som ett smultronställe med bra musiker som bildar lyckade band på löpande band. Det har jag vetat länge, men nu i Lördags fick jag se det senaste tillskottet göra det bästa framträdandet någonsin på hemmaplan. Det var röj från början till slut. Man måste varit där för att fattat hur grymt det var.

Jag pratar om Kill Kill Pussycat!




Gruppens musikstil är helt i min smak. Man hör influenser från The Hives, Gluecifer och Hellacopters framförallt. Nu när två av dessa grupper lagt ner så känns det bra att nya band med samma känsla är på uppsving. Det som gör K!K!P! speciella, att sticka ut från mängden är deras teknik i att skriva texter. Låttexter blir ofta att beskriva en känsla eller ta upp tunga ämnen. Några av K!K!P!'s texter beskriver situationer och känslor på ett sätt som bara Blink 182 kunde göra på sin storhetstid. Ta vara på detta grabbar. Krångla inte till det och keep up the good work!
Gruppen består av Victory Awsome, Glenn Jeltzin, Matz-Fredrik Kosminsky, Humas Arnoldsen och Jesse Thunders. Dom kommer att uppträda på Aveny i Sundsvall den 19e November. Om du bor i Sundsvall eller i närheten av Sundsvall så missa inte detta för fan! om du bor en bit ifrån Sundsvall så ta ledigt, säg upp dig, driv förtaget i konkurs, ta ut semester eller det som krävs för att hinna till Sundsvall och se deras framträdande.
Det enda jag gruvar mig över är att jag missade att köpa bandets Håkki-designade t-shirt. Så om någon läser det här och sitter med två såna t-shirtar. Tveka inte att göra en god gärning. Här får ni lite smakprov av vad bandet kan prestera!

The Prince of The Hot Traxx Palace




Robot Girl



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0