Sidospår

Just nu så lyssnar jag mycket på Foo Fighters. Dom är som många musikälskare vet en konstilation ifrån många andra band. Endast två av medlemmarna är från orginaluppsättningen. En av dom som kommit in lite senare är Chris Shiflett.


Hans första album med Foo Fighters är There is Nothing Left To Lose. Inte den bästa skivan dom gjort men däremot så gjorde en ett bra avslut i bandet som han lämnade. Det var inte mindre än punkbandet
No Use For A Name.
Det bandet lyssnade jag bra mycket på när jag var yngre och gled runt på min älskade skateboard.
Albumet som han avslutade innan han tackade för sig heter More Betterness! och är min personliga favorit från det bandet. Låten som jag tänkte tipsa er om heter Life Size Mirror.
Det är en jäkligt skön låt som för tankarna tillbaka till den tiden då det var skateboarden som gällde fullt ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0