Där ser du Ponte!

Min bäste vän Ponte har fått något om bakfoten. Han trodde senast när vi träffades att jag tyckte att Melissa Horn var dålig. Tvärtom, så tycker jag faktiskt att hon är rätt bra. Anledningen till att han trodde det var att jag gjorde en blick av avsky när han spelade hennes skiva i bilen.
Det var inte en blick av avsky. Det var en blick av förvåning. Jo jag vet ju att han tycker att hon är bra. Men jag förvånas över att en man som mestadels har lyssnat på Metallica, Pantera, Millencolin, Magnus Uggla och en massa disco-techno-house-dunka-dunka, även kan tycka om Melissa Horn. Det är däremot en glad överraskning.
Så till hans ära så ska jag lägga upp en av hennes låtar på denna blogg. En som jag fastnade för på första lyssningen. Plus lite snabbfakta om henne.




Snabb fakta om Melissa Horn

  • Astrid Melissa Edwarda Horn Weitzberg är lika gammal som våran gode vän den Hårde Jens.
  • Hon har släppt tre studioalbum dom senaste fyra åren.
  • Hon sjöng sången Kungsholmens hamn på minnesceremonin i Oslo 21 augusti 2011 för de många som dödades i sommarens tragedi på Utöya och i Oslo.
  • I duetten Som jag hade dig förut gästspelar Lars Winnerbäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0