Den mjuke Jens

I det förra inlägget så berättade jag om skillnaden mellan mina två vänner Jens. Den markanta skillnaden är första intrycket. Den ene framstår som den hårde och den andre som den mjuke. Den mjuke Jens tycker inte om när vi gör den här beskrivningen. Men som plåster på såren så ska jag skriva om ett band som han introducerade mig för som jag tycker är väldigt speciella för att komma i från Göteborg.

Jag har berättat tidigare om andra band som kommit från denna stad. In Flames, At the Gates och Dark Tranquillity är dom banden som man först och främst tänker på. Men här har vi kanske inte raka motsatsen men ändå ett band som skiljer sig.
Graveyard är inte så mörka och tunga som dom låter. Dom påminner lite grann om en blandning av Hellacopters och The International Noise Conspiracy.


Bandet bildades 2006 och har sedan dess hunnit bytt ut trummisen Truls Mörck mot Jonatan Ramm. 2007 släppte dom det självbetitlade albumet Graveyard. Sedan dess har dom turnerat land och rike runt. Bland annat uppträdde dom på grannbyns en dagarsfestival Ljungarocken.
Låten som jag tänkt tipsa om är nog den mest kända med dom. Det är ett specielllt band med ett skönt sound och jag tycker det är helt klart värt att kolla upp dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0