Best from the best! Plats 19. Ett svek.

I starten av mina tonårsdagar så började jag lyssna på ett band som jag föll för direkt. Det var nytt, hårt och fränt. Lyssnade sönder deras första skiva totalt och började plöja igenom genren nu-metal. Sen släppte dom sin andra skiva Meteora och jag var åter igen fast.
Sen kom sveket. Album som tappade i kvalité, metal som övergick till techno och ett band som en gång skapade något nytt occh eget, försvann in i mörkret av likgiltighet.



Jag kommer nog aldrig förlåta dom för det. Men jag kan fortfarande inte blunda för dom två grymma albumen som dom släppte i början av sin karriär. Jag tycker även att dom förtjänar en plats på listan. Trots att dom tydligen inte tycker att omvärlden förtjänar bra musik längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0